Vaša makeupová taštička je prázdna
informácie o obchodníkovi
obchodné meno: MakeupBag s. r. o.
sídlo: Murgašova 902/30, 018 41 Dubnica nad Váhom, Slovensko
IČO: 55459986
zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro, vl.č.: 45336/R
e-mail:info@makeupbag.sk
web: www.makeupbag.sk
(ďalej aj len „Obchodník“)
úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky Obchodníka, ktorých súčasťou sú aj všetky údaje ktoré je Obchodník povinný v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj len „zákon“) oznámiťfyzickej osobe - spotrebiteľovi, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej aj len „kupujúci“) pred zaslaním objednávky kupujúcim, resp. pred uzatvorením kúpnej zmluvy, ak k jej uzatvoreniu má dôjsť alebo dôjde bez zaslania objednávky, upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán (tzn. Obchodníka a kupujúceho) vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy zatvorenej prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka umiestneného na webovom rozhraní dostupnom na internetovej adrese www.makeupbag.sk(ďalej aj len „internetový obchod“) (spolu ďalej aj len „zmluva“)
(všetko spolu ďalej aj len „Obchodné podmienky“ alebo v skrátenej verzii „OP“).
S aktuálnym a účinným znením obchodných podmienok je možné oboznámiť sa na https://www.makeupbag.sk/sk/info/podmienky
OP sú vyhotovené v slovenskom jazyku, zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
Znenie OP platných ku dňu uzavretia Zmluvy môže Obchodník meniť len so súhlasom kupujúceho.
Všetky prezentácie produktov umiestnené na internetovom obchode sú informatívneho charakteru a Obchodník nie je povinný uzavrieť zmluvu.
INFORMÁCIE O PRODUKTE/OCH A CENE
Hlavné vlastnosti konkrétneho produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácií sú uvedené pri jednotlivých produktoch v ponuke internetového obchodu.
Predajná cenu produktu, resp. spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, je uvedená pri jednotlivých produktoch v ponuke internetovéhoobchodu.
Ceny konkrétneho produktu s prípadnými ďalšími nákladmi sú uvedené tak, ako je uvedené vyššie vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Cena zostáva v platnosti po dobu, kedy je zobrazovaná vo webovom rozhraní obchodu.
K základnej cene produktu, ktorá je uvedená tak, ako je popísané vyššie, sa pripočítava cena za dopravu produktu podľa spôsobu doručenia, resp. dodania / poskytnutia produktu kupujúcemu.
Ceny uvedené v čase objednania sú konečné ceny vrátane príslušnej DPH.
POSTUP UZATVORENIA ZMLUVY
Kupujúci realizuje objednávku produktu nasledovne:
ak internetový obchod umožňuje vytvorenie zákazníckeho účtu, objednávka sa môže realizovať prostredníctvom zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode,
vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
Kupujúci si môže cez internetový obchod objednať akýkoľvek produkt, pri ktorom je možné tento vložiť do virtuálneho nákupného košíka prostredníctvom stlačením tlačidla “Pridať do taštičky”. V prípade, že pri zobrazení produktu sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností produktu a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania / poskytnutia, má sa za to, že kupujúci sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
Po pridaní produktu do virtuálneho nákupného košíka tak, ako je to uvedené vyššie, sa objednaný produkt automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre kupujúceho.
Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie produkt, počet kusov produktu, spôsob platby a doručenia.
Po vyplnení údajov je kupujúcemu umožnené objednávku skontrolovať, meniť údaje tam uvedené, opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku po jej schválení kupujúci môže odoslať Obchodníkovi kliknutím na tlačidlo s označením „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“. Odoslaním objednávky sa údaje uvedené v objednávke považujú za správne a schválené kupujúcim. Obchodník bezodkladne po prijatí objednávky toto prijatie objednávky kupujúcemu potvrdí emailom na elektronickú adresu kupujúceho. Toto e-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je akceptovaním návrhu kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol Obchodníkom oboznámený (i) o hlavných vlastnostiach produktu, (ii) o predajnej cene produktu, spôsobe akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, nákladoch na dopravu, dodanie / poskytnutie, poštovné a iných nákladoch a poplatkoch a o skutočnosti, či do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred, (iii) o dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať / poskytnúť produkt, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou produktu, ak sa na daný produkt vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho zabalením, dodaním alebo prepravou.
Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo produktov, vyššie ceny) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení objednávky, a to buď odoslaním ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany obchodníka alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že produkt je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol expedovaný, pričom jej predmetom je dodanie / poskytnutie v objednávke špecifikovaného produktu a vrátane poskytnutia služby dodania / poskytnutia, resp. dopravy, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou produktu, ak sa na daný produkt vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach a v Reklamačnom poriadku.
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby, tzn. nejde o zvýšenú tarifu.
PLATOBNÉ PODMIENKY
V prípade zrealizovania objednávky s úhradou vopred s povinnosťou platby má kupujúci nasledovné možnosti vykonania úhrady ceny tak, ako je táto uvedená v bode III. týchto OP:
Cenu hradí kupujúci priamo Obchodníkovi, a to bezhotovostne na účet Obchodníka IBAN: SK20 1100 0000 0029 4015 1721, vedený spoločnosťou .Tatra Banka a. s., a to na základe platobných údajov. Na základe odoslanej objednávky zašle Obchodník platobné údaje, ktorú pošle spolu s potvrdením objednávky e-mailom,
online vybranou platobnou bránou GoPay dostupnou v internetovom obchode, pričom v tomto prípade postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb,
platbou na dobierku pri prevzatí produktu podľa dodacích podmienok Packety alebo vybranej kuriérskej spoločnosti v zmysle ďalších ustanovení týchto OP,
Za všetky náklady spojené s peňažnými transakciami zodpovedá a tieto znáša kupujúci.
Cena za služby tak, ako je uvedená v internetovom obchode Obchodníka pri jednotlivom produkte je splatná dňom uvedeným vo vystavenom daňovom doklade v zmysle príslušných právnych predpisov a na jej vymáhanie sa vzťahujú ustanovenia z. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka.
V prípade bezhotovostnej platby platí, že záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Obchodníka.
Obchodník vystaví kupujúcemu ohľadom platieb realizovaných na základe zmluvy daňový doklad – faktúru, ktorá obsahuje náležitosti účtovného dokladu v zmysle zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve. Kupujúci týmto výslovne súhlasí s tým, že mu Obchodník účtovný doklad v zmysle zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve odoslal na elektronickú adresu kupujúceho, ktorú tento uviedol v objednávke produktu, a jej správnosť týmto potvrdil. Obchodník má bez ohľadu na vyššie uvedené výhradné právo voľby medzi zaslaním elektronickej faktúry alebo faktúry v listinnej forme.
DODACIE PODMIENKY
Obchodník sa zaväzuje dodať / poskytnúť produkt kupujúcemu na adresu v Slovenskej republike, ktorú kupujúci uvedie v objednávke ako miesto doručenia a kupujúci je povinný prevziať produkt pri dodaní / poskytnutí. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné produkt doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním produktu, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
Produkt sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného produktu, alebo ak sa
produkty objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,
dodáva produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
produkt dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu.
Obchodník sa zaväzuje dodať / poskytnúť produkt kupujúcemu v lehote 30 dní odo dňa akceptácie objednávky, pričom túto lehotu je možné na základe dohody medzi Obchodníkom a kupujúcim priberane predĺžiť.
Spôsoby doručenia produktu vrátane ceny dodania / poskytnutia a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené v internetovom obchode.
Obchodník zabezpečuje doručenie produktu spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie v rámci vytvárania objednávky produktu.
Obchodník sa zaväzuje produkt primerane zabaliť a zabezpečiť. Kupujúci je povinný pri preberaní produktu skontrolovať jeho stav a neporušenosť zásielky.
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Plnenie podľa zmluvy je vadné, ak dodaný resp. poskytnutý produkt v zmysle zmluvy nie je v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
Obchodník zodpovedá za vady dodaného resp. poskytnutého produktu, ktorá/é sa vyskytne/ú alebo prejaví/ia počas dvoch rokov od dodania resp. poskytnutia produktu.
V prípade vadného plnenia má kupujúci najmä tieto práva:
ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, kupujúci má právo aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená opravou alebo výmenou,
ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, kupujúci môže buď od zmluvy odstúpiť v zmysle ďalších ustanovení týchto OP, alebo sa môže domáhať primeranej zľavy z ceny.
Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania resp. poskytnutia produktu.
Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka, u inej osoby, o ktorej Obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania Obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej Obchodník oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, Obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
Kupujúci pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady alebo vytknutí vady zrozumiteľne, presne a pravdivo uvedie:
vady, ktoré namieta,
svoje meno, priezvisko, adresu a email pre účely potvrdenia o vytknutí vady a oznámenia o spôsobe vybavenia vytknutej vady,
právo, ktoré si titulom ním tvrdenej vadnej služby v zmysle týchto OP uplatňuje.
Kupujúci je povinný Obchodníkovi kedykoľvek poskytnúť potrebnú súčinnosť na objasnenie vytknutej vady, pričom pokiaľ kupujúci odmietne túto súčinnosť poskytnúť, berie na vedomie, že Obchodník nebude môcť dôkladne prešetriť vytknutú vadu.
Kupujúci je povinný uplatniť práva zo zodpovednosti za vady bez zbytočného odkladu od zistenia vady, najneskôr do 2 rokov od dodania / poskytnutia produktu.
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi alebo inej osobe, u ktorej na základe oznámenia Obchodníka možno vady podľa týchto OP vytknúť. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
Obchodník vybaví vytknutú vadu podľa žiadosti kupujúceho nasledovne:
Odstránenie vady: Obchodník odstráni vadu v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu produktu a účel, na ktorý kupujúci produkt požadoval. Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala služba bez vady a na závažnosť vady,
Zľava z ceny alebo odstúpenie od zmluvy: Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak (i) odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo Obchodníkovi neprimerané náklady, (ii) Obchodník neodstránil vadu podľa § 852k ods. 1 Občianskeho zákonníka, (iii) produkt má rovnakú vadu aj napriek snahe Obchodníka vadu odstrániť, (iv) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo kupujúceho na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo (v) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty produktu, ktorú by produkt mal, ak by bol bez vád. Ak sa produkt dodáva / poskytuje počas dohodnutej doby, kupujúci má právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom služba nespĺňala požiadavky podľa § 852d Občianskeho zákonníka.
Obchodník vyplatí kujúcemu zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva kujúceho na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri zaplatení ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobmi. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
Kupujúci nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada produktu zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
Vybavením vytknutej vady nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody. Obchodník nezodpovedá za škodu, ak preukáže, že škodu nezavinil.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, a to do 14 dní odo dňa prevzatia produktu kupujúcim.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty podľa bodu 1. tohto článku OP.
Kupujúci môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatniť u Obchodníka v listinnej podobe na adresu sídla Obchodníka alebo zaslaním na e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v záhlaví týchto OP. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 týchto OP.
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku OP sa zmluva zrušuje od začiatku. Po odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný zdržať sa užívania produktu a jeho poskytovania tretím osobám.
Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka zaslať tovar späť na uvedenú adresu. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie / poskytnutie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu platby rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s Obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
V prípadoch, keď má kupujúci - spotrebiteľ v súlade so zákonom právo od zmluvy odstúpiť je Obchodník tiež oprávnený kedykoľvek od zmluvy odstúpiť, a to až do doby dodania / poskytnutia produktu. V takom prípade vráti Obchodník kupujúcemu uhradenú cenu bez zbytočného odkladu, a to rovnakým spôsobom, akým ju Obchodník od kupujúceho prijal. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s Obchodníkom na inom spôsobe platby.
INÉ PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Práva z vadného plnenia, sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť u Obchodníka písomne na adrese jeho sídla alebo emailom na: info@makeupbag.sk . Informáciu o vybavení zašle Obchodník kupujúcemu na adresu uvedenú kupujúcim.
Kupujúci má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že Obchodník porušil iné práva kupujúceho ako spotrebiteľa.
Obchodník informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodníkom odpovedal zamietavo na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúceho odseku.
Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť podľa prvého odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Alternatívne riešenie sporov sa riadi zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom: P. O. BOX 29 Bajkalská 21/A 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk.
Bližšie informácie vo veci alternatívneho riešenia sporov viď https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi;.
Subjekty alternatívneho riešenia sporov nájdete na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.
Platforma pre on-line riešenie prípadných sporov medzi Obchodníkom a kupujúcim sa nachádzajú aj na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Ministerstvo hospodárstva SR, Mlynské nivy 44/A 827 15 Bratislava 212, internetová adresa: https://www.europskyspotrebitel.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21 . mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
Obchodník je oprávnený na poskytovanie služieb na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona.
Obchodník ako aj kupujúci môžu svoje prípadné nároky a spory riešiť okrem vyššie uvedeného aj prostredníctvom vecne a miestne príslušných súdov Slovenskej republiky.
DORUČOVANIE
Kupujúcemu môžu byť všetky dokumenty týkajúce sa zmluvy a/alebo OP zo strany Obchodníka doručované na jeho elektronickú adresu, ak nie je v OP alebo v zmluve stanovený pre daný dokument iný záväzný spôsob doručovania.
Písomnosti v listinnej podobe môžu byť kupujúcemu doručované buď osobne alebo prostredníctvom doručovateľa s poštovou licenciou, pričom zásielka bude zaslaná doporučenou poštou. Doručovanie bude prebiehať na adresu uvedenú kupujúcim. V prípade, že nedôjde k prevzatiu doručovanej zásielky kupujúcim, považuje sa zásielka za doručenú aj v prípade, že bude vrátená doručovateľom, a to ako z dôvodu, že kupujúci nebol zastihnutý, tak z dôvodu, že si kupujúci zásielku v úložnej lehote nevyzdvihol, tak aj z dôvodu, že na uvedenej adrese sa kupujúci už nezdržiava, zmenil svoje trvalé bydlisko/sídlo či sa z tejto adresy už odsťahoval alebo že nemá schránku, ako aj z dôvodu, že kupujúci odmietol doručovanú zásielku prevziať. V týchto prípadoch sa zásielka považuje za doručenú tretí deň po jej podaní na poštovú prepravu. Ustanovenia tohto článku OP sa uplatňujú primerane aj na doručovanie písomností v listinnej podobe Obchodníkovi kupujúcim.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Záväzok zo zmluvy trvá do dňa odolania objednávky s povinnosťou platby kupujúcim do dodania / poskytnutia produktu kupujúcemu Obchodníkom v zmysle ustanovení týchto OP, ak tieto OP neustanovujú inak.
Záväzok zo Zmluvy môže byť ukončený dohodou medzi zmluvnými stranami (tzn. Obchodníkom a kupujúcim).
Ak je niektoré ustanovenia OP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení OP.
Zmluva vrátane OP je archivovaná Obchodníkom v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
Kupujúci výslovne prehlasuje, že zmluvu uzavrel zo svojej slobodnej vôle, nie v tiesni ani za nápadne nevýhodných podmienok a že s jej znením, ako aj so znením týchto OP súhlasí, čo potvrdzuje aj odsúhlasením týchto OP v internetovom obchode Obchodníka.
V Dubnici nad Váhom, dňa 1. 1. 2025
Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou, podpisom Zmluvy alebo odoslaním Objednávky potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa bydliska, e-mailová adresa, telefónne číslo, sú presné a pravdivé. Spracúvanie uvedených osobných údajov sa vykonáva na právnom základe: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie Zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je Užívateľ, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením Zmluvy na základe žiadosti Užívateľa v zmysle ustanovenia čl. 6 bod 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) Účelom spracúvania osobných údajov je zhromažďovanie, uchovávanie a spracúvanie osobných údajov Poskytovateľom a ich použitie na fakturačné účely, dodanie tovaru, informovanie o stavu objednávky a ďalšie úkony spojené s objednanou a poskytovanou Službou, vrátane neskoršej komunikácie s Užívateľom (reklamácia, odstúpenie od zmluvy a pod.), ako aj pre potreby vlastného marketingu Poskytovateľa, pre účely ponúkania Služieb, zasielania informácií o produktoch, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, sms, telemarketing). Užívateľ nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnosťou alebo neaktuálnosťou poskytnutých osobných údajov.
Poskytovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje nad rozsah uvedený v bode 9.1. týchto VOP a ktorých spracúvanie nie je zlučiteľné s právnym základom uvedenom v bode 9.1. týchto VOP, len na základe predchádzajúceho súhlasu poskytnutého Užívateľom dobrovoľne a na vopred stanovený účel, rozsah a dobu. Užívateľ má právo udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia Poskytovateľovi.
Poskytovateľ sa zaväzuje nevyužívať a neposkytovať osobné údaje mimo rozsah nutný na prevádzkovanie objednanej Služby a zabezpečenie jej chodu. Osobné údaje nie sú poskytované žiadnym tretím osobám s výnimkou produktov, pri ktorých je výslovne uvedený opak. V takom prípade je však Poskytovateľ povinný v zmluvnom vzťahu s treťou osobou dohodnúť ochranu osobných údajov v zmysle platných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov, a zároveň je v Zmluve povinný informovať Užívateľa, že poskytnutie osobných údajov tretej osobe je nevyhnutné pre plnenie Zmluvy a v opačnom prípade nie je možné Službu poskytnúť. Pre tieto účely je nevyhnutné, aby Poskytovateľ získal od Užívateľa súhlas.
Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov.
Poskytovateľ nemá oprávnenie zasahovať do obsahu internetových prezentácií Užívateľa, ani oprávnenie na monitorovanie alebo odkladanie elektronickej pošty Užívateľa, s výnimkou vykonávania pravidelnej zálohovacej činnosti pre Užívateľa na základe jeho Objednávky.
Poskytovateľ sa zaväzuje vykonať všetky kroky k najvyššiemu zabezpečeniu osobných údajov Užívateľa, ako aj k zabezpečeniu všetkých dátových, databázových a poštových súborov Užívateľa pred ich stratou, poškodením alebo zničením.
Poskytovateľ vystupuje vo vzťahu k zákazníkom Užívateľa v pozícii Sprostredkovateľa podľa ustanovenia čl. 28 GDPR . Z tohto dôvodu sa Zmluva medzi Poskytovateľom a Užívateľom riadi nasledovným:
Poskytovateľ nesmie poveriť spracúvaním osobných údajov ďalšieho sprostredkovateľa bez predchádzajúceho osobitného písomného súhlasu Užívateľa. V prípade písomného súhlasu Užívateľa je Poskytovateľ tomuto ďalšiemu sprostredkovateľovi v zmluve alebo inom právnom úkone povinný uložiť rovnaké povinnosti týkajúce sa ochrany osobných údajov, ako sú ustanovené v tejto Zmluve, pričom zodpovednosť voči Užívateľovi nesie Poskytovateľ, ak ďalší sprostredkovateľ nesplní svoje povinnosti týkajúce sa ochrany osobných údajov.
Poskytovateľ sa zaväzuje spracúvať osobné údaje len pre účely poskytovania Služieb.
Poskytovateľ spracúva osobné údaje po celú dobu platnosti a účinnosti Zmluvy medzi ním a Užívateľom.
Poskytovateľ spracúva osobné údaje v identickom rozsahu, v akom ich spracúva Užívateľ.
Dotknutými osobami sú zákazníci Užívateľa.
Poskytovateľ je oprávnený vykonávať s osobnými údajmi iba spracovateľské operácie nevyhnutné na splnenie účelu spracúvania, a to najmä: získavanie, zhromažďovanie, uchovávanie a likvidáciu.
Poskytovateľ je povinný spracúvať osobné údaje len v nevyhnutnom rozsahu, aby bolo možné dosiahnuť účel spracúvania a len v súlade s podmienkami tohto článku VOP, prípadne písomnými pokynmi Užívateľa, a to aj vtedy, ak ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie. Ak ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, Poskytovateľ je pri takom prenose povinný oznámiť Užívateľovi túto požiadavku pred spracúvaním osobných údajov, ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, takéto oznámenie nezakazuje z dôvodov verejného záujmu.
Poskytovateľ je povinný chrániť spracúvané osobné údaje pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením, ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými spôsobmi spracúvania.
Poskytovateľ vyhlasuje že zaručuje bezpečnosť spracúvaných osobných údajov, pričom pri prijímaní technických a organizačných opatrení za účelom zabezpečenia ochrany práv a ochrany osobných údajov zákazníkov Užívateľa najmä pred náhodným alebo nezákonným zničením, stratou, zmenou alebo neoprávneným poskytnutím prenášaných osobných údajov, uchovávaných osobných údajov alebo inak spracúvaných osobných údajov, alebo neoprávneným prístupom, bral do úvahy povahu, rozsah, kontext a účel spracúvania osobných údajov, rizika, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť ochrany osobných údajov a ich závažnosť.
Poskytovateľ je povinný neposkytnúť osobné údaje tretím osobám, nepoužiť osobné údaje na iný než dohodnutý účel, nezneužiť pre svoj prospech alebo prospech tretej osoby a nenakladať s osobnými údajmi v rozpore s týmto článkom VOP.
Poskytovateľ a jeho zamestnanci sú povinní zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch získaných o zákazníkoch Užívateľa. Osobné údaje nesmú využiť pre osobnú potrebu, nesmú ich zverejniť, poskytnúť ani sprístupniť. Túto mlčanlivosť sa zaväzujú zachovať aj po skončení platnosti a účinnosti Zmluvy. Poskytovateľ zodpovedá za to, že mlčanlivosť budú zachovávať aj jeho zamestnanci a iné nimi poverené osoby, ako aj prípadní externí spolupracovníci.
Poskytovateľ je povinný zabezpečiť, aby zhromaždené osobné údaje boli spracúvané vo forme umožňujúcej identifikáciu zákazníkov Užívateľa len počas nevyhnutnej doby na dosiahnutie účelu spracúvania.
Poskytovateľ sa zaväzuje spolupracovať a poskytnúť Užívateľovi súčinnosť pri zabezpečovaní dodržiavania povinností Užívateľa reagovať na žiadosti zákazníkov Užívateľa pri výkone ich práv podľa ustanovení kapitoly III GDPR , vrátane oznámenia Užívateľa o každej písomnej žiadosti o prístup, ktoré boli doručené Poskytovateľovi v súvislosti s povinnosťami Užívateľa podľa GDPR, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a iných súvisiacich predpisov.
Poskytovateľ sa zaväzuje spolupracovať a poskytnúť Užívateľovi súčinnosť pri zabezpečovaní dodržiavania povinností podľa ustanovení čl. 32 až 36 GDPR, a to:
zabezpečiť bezpečnosť spracúvania;
oznámiť Úradu na ochranu osobných údajov a dotknutým osobám, ak je to potrebné, akékoľvek porušenie ochrany osobných údajov;
v prípade potreby vykonať posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov, týkajúce sa vplyvu spracúvania na ochranu osobných údajov;
konzultovať s Úradom na ochranu osobných údajov pred uskutočnením akéhokoľvek spracúvania, ak z posúdenia vplyvu na ochranu osobných údajov vyplýva, že toto spracúvanie by viedlo k vysokému riziku v prípade, ak by Užívateľ neprijal opatrenia na zmiernenie tohto rizika.
Poskytovateľ sa zaväzuje poskytnúť Užívateľovi všetky informácie potrebné na preukázanie splnenia povinností stanovených v ustanovení čl. 28 GDPR a poskytnúť Užívateľovi súčinnosť v rámci auditu ochrany osobných údajov a kontroly zo strany Užívateľa alebo audítora, ktorého poveril Užívateľ.
Poskytovateľ je povinný bezodkladne oznámiť Užívateľovi, ak podľa názoru Poskytovateľa akýkoľvek pokyn udelený Užívateľom porušuje zákon o ochrane osobných údajov, osobitný predpis alebo medzinárodnú zmluvu, ktorou je Slovenská republika viazaná, ktoré sa týkajú ochrany osobných údajov.
Poskytovateľ sa zaväzuje po skončení platnosti a účinnosti Zmluvy, na základe rozhodnutia Užívateľa vymazať osobné údaje alebo vrátiť osobné údaje Užívateľovi a vymazať existujúce kópie, ktoré obsahujú osobné údaje, ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, nepožaduje uchovávanie týchto osobných údajov.
Poskytovateľ v súlade s ustanovením čl. 13 GDPR oznamuje Užívateľovi ako dotknutej osobe nasledovné informácie:
Identifikačné údaje Poskytovateľa:
MakeupBag s. r. o., Murgašova 902/30, 018 41, Dubnica nad Váhom, Slovensko, IČ: 55459986, DIČ: 2122008933, IČ DPH: SK2122008933,
Sme platci DPH, Obchodný register Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 45336/R . Poskytovateľa je možné kontaktovať na e-mailovej adrese: info@makeupbag.sk.
Účel, ako aj právny základ spracúvania osobných údajov, je uvedený v bode 9.1. tohto článku;
Zoznam osobných údajov je uvedený v bode 9.1. tohto článku;
V osobitných prípadoch, ak je pre poskytnutie Služby Poskytovateľom nevyhnutné poskytnúť osobné údaje tretej osobe alebo preniesť osobné údaje do tretej krajiny, poskytne Poskytovateľ o tejto skutočnosti Užívateľovi informáciu.
Poskytovateľ uchováva osobné údaje po celú dobu poskytovania Služby.
Užívateľ má právo požadovať od Poskytovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov alebo právo na obmedzenie osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov.
Užívateľ pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. podľa § 100 Zákona o ochrane osobných údajov.
Poskytnutie osobných údajov uvedených v bode 9.1. Užívateľom je potrebné pre uzavretie Zmluvy a poskytnutie Služby.
Informácie o právach dotknutej osoby – Užívateľa:
Osoba poskytujúca osobné údaje (dotknutá osoba - Užívateľ) má v zmysle ustanovenia čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR nasledovné práva
Právo na prístup k osobným údajom podľa čl. 15 GDPR : Dotknutá osoba má právo získať od Poskytovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Dotknutá osoba má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám uvedených v bode 9.8.
Právo na opravu osobných údajov podľa čl. 16 GDPR : Dotknutá osoba má právo na to, aby Poskytovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov.
Právo na výmaz osobných údajov podľa čl 17 GDPR: Dotknutá osoba má právo na to, aby Poskytovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, ak dotknutá osoba uplatnila právo na výmaz, ak:
osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu,
osobné údaje sa spracúvajú nezákonne,
je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa GDPR, Zákona o ochrane osobných údajov, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.
Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa čl. 18 GDPR : Dotknutá osoba má právo na to, aby Poskytovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak:
dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Poskytovateľovi overiť správnosť osobných údajov,
spracúvanie osobných údajov je nezákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia,
Poskytovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku,
dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Poskytovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.
Dotknutú osobu, ktorej spracúvanie osobných údajov sa obmedzí, je Poskytovateľ povinný informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.
Na základe čl. 19 GDPR je Poskytovateľ v prípade, ak to dotknutá osoba požaduje, povinný informovať dotknutú osobu o príjemcoch, ktorým Poskytovateľ oznámil opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov.
Právo na prenosnosť osobných údajov podľa čl. 20 GDPR : Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Poskytovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi.
Právo namietať spracúvanie osobných údajov podľa čl. 21 GDPR : Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané na právnom základe z dôvodu, že spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo z dôvodu, že spracúvanie je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov Poskytovateľa alebo tretej strany, vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Poskytovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom.
Na základe čl. 22 GDPR má dotknutá osoba právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú.
Na základe čl. 34 GDPR má dotknutá osoba právo, aby jej Poskytovateľ bez zbytočného odkladu oznámil porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby.
Poskytnutie informácií dotknutej osobe
Poskytovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe na základe jej žiadosti informácie podľa čl. 13 GDPR a oznámenia podľa čl 15 až 22 a čl. 34 GDPR , ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov. Informácie je povinný poskytnúť v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to požiada dotknutá osoba, informácie môže Poskytovateľ poskytnúť aj ústne, ak dotknutá osoba preukáže svoju totožnosť iným spôsobom. Poskytovateľ je pri uplatňovaní práv podľa čl. 15 až 22 GDPR povinný poskytnúť dotknutej osobe súčinnosť.
Poskytovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie podľa bodu 1 do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže Poskytovateľ v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadostí predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Poskytovateľ je povinný informovať o každom takom predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty.
Informácie podľa bodu 1 poskytuje Poskytovateľ bezodplatne.
Ak je žiadosť dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, Poskytovateľ môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.
Obmedzenie práv dotknutej osoby
O obmedzení práv dotknutej osoby v súlade a podľa čl. 23 GDPR a § 30 Zákona o ochrane osobných údajov Poskytovateľ informuje dotknutú osobu, ak tým nie je ohrozený účel obmedzenia.
Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.
Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov.
Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako spoločnosť Google chráni pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.
Ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo, za účelom ochrany svojich spotrebiteľských práv, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo iné subjekty zapísané do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov, ktorý vedie Ministerstvo hospodárstva SR. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www.esc-sr.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.